توليد و طراحي برج هاي خنك كننده توليد و طراحي برج هاي خنك كننده .

توليد و طراحي برج هاي خنك كننده

برج خنك كننده خانگي

برج خنك كننده ها در ابعاد و ظرفيت هاي متنوعي توليد مي گردند . در بخش صنعتي ، انواع برج هاي خنك كننده از جنس فلزي ، فايبرگلاس و بتني توليد مي گردند .
همچنين در ساختمان هاي مسكوني برج خنك كننده هايي كه به برج خنك كننده خانگي ناميده ميشوند، استفاده مي شوند . برج خنك كننده خانگي معمولا به همراه دستگاه چيلر كه كندانسور آن از نوع كندانسور آبي مي باشد به كار مي رود .
در حقيقت توليد سرمايش در ساختمان ها به وسيله فن كويل يا هواساز كه از آب سرد شده از طريق كاركرد همزمان چيلر و برج خنك كننده تغذيه ميشود،مقدور است .
آب خروجي از كندانسور چيلر به وسيله پمپ وارد برج خنك كننده خانگي شده و پس از تبادل حرارت در برج خنك كننده،مجددا سرد شده و دوباره به چيلر باز مي گردد .گاز مبرد اواپراتور با ورود به كندانسور چيلر خانگي سرد شده موجب سرد شدن آب اواپراتور ميشود و آب سرد شده در اواپراتور وارد فن كويل يا هواساز شده و موجي سرد شدن هواي ورودي به اين تجهيزات مي شود.
برج خنك كننده خانگيدليل استفاده از برج هاي خنك كننده فايبرگلاس در بخش خانگي ، وزن سبك ، سهولت در انتقال و جابجايي و تنوع در طرح و رنگ است . همچنين مقاومت بدنه برج هاي فايبرگلاس در مقابل عوامل محيطي بسيار بالاست .در برج هاي خنك كننده دو روش براي تبادل حرارت بين هوا و آب وجود دارد . يكي از روش ها ، كانتر فلو يا جريان مخالف است و روش ديگر ، كراس فلو يا جريان متقاطع مي باشد . در سيستم كانتر فلو آب از بالا روي پكينگ ها جريان مي يابد و فن برج خنك كننده كه در بالاي دستگاه قرار دارد هوا را از داخل به سمت بالا مكش مي كند .
در سيستم كراس فلو ، فن دستگاه برج خنك كننده ، هوا را به صورت عمود بر جريان پاشش آب حركت ميدهد.در اينجا جهت جريان هوا با جهت جريانآب به صورت متقاطع است .استفاده از پكينگ در دستگاه برج خنك كننده به منظور تبادل حرارت بهتر و افزايش سطح تماس آب با هواست . قطرات آب به صورت فيلم روي پكينگ ها جريان مي يابد و در آن حبس مي گردد و جريان هواي عبوري از پكينگ ها در تماس با آب قرار گرفته ، تبادل حرارت كرده و دماي آب را كاهش مي دهد .جهت طراحي و محاسبه ظرفيت برج خنك كننده خانگي، پارامترهايي از قبيل دماي مرطوب محيط ، دماي آب ورودي و خروجي از برج ، دبي جريان آب ورودي به برج ، ارتفاع از سطح دريا ، دماي خشك و درصد رطوبت نسبي محيط حائز اهميت است . همچنين بايد شرايط سختي آب ، ميزان گرد و غبار، دودو گازهاي موجود در هواي محيط مورد بررسي قرار گيرند . با در نظر گرفتن اين مشخصات فني مي توان طراحي دقيقتري انجام و برج خنك كننده خانگي را با بيشترين تطابق با نياز مصرف كننده توليد كرد.

براي مشاهده ويدئو برج خنك كن چطور كار مي كند كليك كنيد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ساعت: ۰۶:۱۲:۵۸ توسط:شهرام موضوع: