توليد و طراحي برج هاي خنك كننده توليد و طراحي برج هاي خنك كننده .

توليد و طراحي برج هاي خنك كننده

برج خنك كننده فايبر گلاس

برج خنك كننده فايبر گلاس

برج خنك كننده خشك و مرطوب

هر يك از مدل هاي بيان شده در بالا داراي معايب بزرگي هستند كه همين امر منجر به طراحي انواع برج خنك كن به روش خشك و مرطوب كرده است.در واقع تلفيقي از دو روش بالا بوده كه تا حد ممكن سعي بر حذف معايب هر دو روش و افزودن مزاياي آنها در اين مدل مي باشد.در برج هاي مرطوب به دليل پراكندگي آب و تبخير بالا مصرف آب بيش از حد بوده و از ميزان استاندارد بالا تر مي باشد.در مدل خشك هم در موقع گرم شدن هواي محيط مشكلات زيادي را بروي كاركرد نيروگاه ايجاد مي كند.در انواع برج خنك كنخشك و مرطوب سيستم داراي دو مسير هواي موازي و دو مسير آب سري بوده و عمل خنك سازي در مرحله خشك و مرطوب صورت مي گيرد. قسمت بالايي برج به صورت خشك بوده قسمت پاييني هم به صورت مرطوب عمل مي كند. براي كاهش اتلاف آب ابتدا عمل خنك سازي در حالت خشك صورت مي گيرد و در مرحله دوم به صورت حالت مرطوب عمل خنك سازي نهايي انجام مي شود.حال اين شما هستيد كه بايد تصميم بگيريد كه از ميان انواع برج خنك كن از چه مدلي براي واحدهاي صنعتي خود استفاده نماييد.

برج خنك كننده فايبر گلاس نوعي برج خنك كننده با راندمان بالا مي باشد و عمر اين محصول با توجه به متريال استفاده شده در آن بسيار بالاتر مي باشد.استفاده از فلز در ساخت برج خنك كننده بدليل احتمال زنگ زدگي و پوسيدگي باعث مي شود كه معضل مهمي براي واحد هاي صنعتي بوجود بيايد و باز سازي و تعميرات برج خنك كننده نيازمند صرف زمان و هزينه و اتلاف راندمان آن واحد صنعتي مي شود.
برج خنك كننده گالوانيزه و ساير انواع ديگر برج هاي خنك كننده فلزي،بدليل استفاده از فلز در توليد بدنه برج،پس از مدتي دچار زنگ زدگي و خوردگي شده و اين امر بزرگترين معضلي است كه يك توليدي صنعتي ممكن است با آن روبرو گردد.ولي چنانچه در ساخت برج بجاي استفاده از فلزات،از فايبر گلاس استفاده شود نه تنها خطر زنگ زدگي وجود نخواهد داشت،بلكه طول عمر بالاتر و هزينه هاي نگه داري نيز تا حدود بسياري كاسته مي شود.
يك برج خنك كننده فايبر گلاس تحمل نيروي بيشتري نسبت به ساير فلزات دارد و اين يك مزيت مهم به شمار مي رود.اگر بخواهيم بطور دقيقتر بررسي كنيم در اين نوع برج ها به ازاي هر متر مربع حدود 150 كيلوگرم فشار را مي توان اعمال كرد و اين به نسبت مدل هاي معمول بسيار بالاتر است كه نشاندهنده ي استحكام و كيفيت بالاتر فايبر گلاس مي باشد.

برج خنك كننده فايبر گلاسبرج خنك كننده فايبر گلاس و راندمان بالا

با استفاده از فايبر گلاس در ساخت برج هاي خنك كننده،بدليل جنس آن مي توانيد بدنه برج را به صورت كاملا آيرو ديناميك طراحي كنيد و همين امر مي تواند در عمل خنك سازي تا 30% بهتر از حالت عادي عمل كند.
وجود بدنه آيرو ديناميك بدليل انتخاب الكترو موتور كوچكتر سبب مي شود تا در نهايت انرژي الكتريكي كمتري مصرف شود.چنانچه ازبرج خنك كننده فايبرگلاس استفاده كنيد،هنگاميكه نياز به حمل و نقل و جايجايي باشد خواهيد ديد كه وزن تمام شده برج خنك كننده فايبر گلاس نسبت به مدلهاي مشابه داري بدنه فلزي تا يك پنجم كاهش مي يابد و براحتي مي توان اين دستگاه ها را از حالت مونتاژ در آورده و در محل جديد مجددا نصب و راه اندازي كرد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۳۹۵ساعت: ۱۰:۰۵:۳۳ توسط:شهرام موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :